Se encuentra indizada en:  
Revencyt FONACIT
Latindex
Redib
MIAR. Matriz de Información para el Análisis de Revistas
 
 
ARJÉ
Vol. 15 Nro. 28. Enero - Junio 2021
CONTENIDO
 
 
Flor Elena Morales Sosa (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
   
 
INVESTIGACIONES
 
The need of a digital guide as a teaching strategy for the development of research competences
Alirio Tua (Universidad Pedagógica Experimental Libertador. Barquisimeto, Venezuela)
Main contributions of Latin American researchers
Tulio Manuel Cordero (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela), Aliex Margeris Mora Castrillón (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela) y José Gregorio Sandoval (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Design of and educational software for the teaching of numerical methods. Case study: content of numerical analysis in petrochemical engineering at UNEFA
Eduard Chaviel (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela) y Alejandro Contreras (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Training in convived investigation: methods, challenges and opportunities
Vivian González (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela) y Luisa Rojas Hidalgo (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
 
ARTÍCULOS
COVID-19 pandemic: a problem for human existence
Juan Ramón Hidalgo Valderrama (Universidad Pedagógica Experimental Libertador. Barinas, Venezuela)
Episteme of the patrimonial subject from its magical-religious origins to the present rationalizer of culture
Noemí Cáceres Torres (Universidad Latinoamericana y del Caribe. Valencia, Venezuela)
Physical activity in diabetic people and its sociological approach in the social space of campus and habitus
Ángel Alexi Vásquez Araujo (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
The Right within the Political Thought Historiographic of Giambattista Vico
Jorge Luis Borges Jiménez (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela), Carmen María Villegas Velásquez (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela) y Luis Hernández (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Playful strategies in the teaching of geometry. A pedagogical vision from the contextualization process
María Adilia Ferreira de Bravo (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela), Kelly Dayhana Bravo Ferreira (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela) y Liliana Patricia Mayorga (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Education in Carabobo in the framework of the dictatorship of General Marcos Pérez Jiménez (1952-1958)
Saydith del V. Reyes Díaz (Universidad de Carabobo. Valencia, Venezuela)
Development of critical thinking of the child. Through children's literature in early